Monday, September 10, 2007

UMNO/BN REDHA KEGANASAN POLIS

Daripada berita2 yang dibaca dalam Harakah Daily,Tranungkite dan laman marhein nampaknya UMNO dan BN meredhai tindakan polis menembak Suandi dan rakannya di Kuala Terengganu.Suratkhabar (Berita Hairan & Utusan Meloya) propaganda UMNO dan BEE END hari ini (10 Sept) melaporkan tentang polis yang telah cedera dan dikasari oleh penyokong pembangkang. Tiada langsung tentang berita Suandi dan rakannya yang ditembak oleh polis.Benarkah lapuran-lapuran akhbar2 ini?
Persoalannya kenapa kah pihak polis boleh melepaskan peluru hidup untuk menyuraikan orang ramai yang datang nak mendengar ceramah.Setahu saya dan pengalaman saya mengikuti ceramah PAS,PKR dll takpernah berlaku kekecohan atau ketidak tenteraman jika program tersebut tidak diganggu oleh polis.Apakah rasionalnya pihak polis mengganggu ceramah yang hendak diadakan oleh BERSIH ini.Pada pendapat saya tidak lain tidak bukan tentu dan sudah semestinya setelah mendapat arahan dari pemimpin UMNO/BN di Terengganu.
Nampaknya UMNO/BN Terengganu dah jadi seram sejuk dan takut apabila mendengar 3 parti pembangkang terkuat di Malaysia ni bergabung untuk mengadakan ceramah di Negeri Terengganu.Bak kata pepatah bidalan orang2 tua "Berani kerana benar,Takut kerana salah". Maka adalah kesalahan UMNO/BN di Terengganu tu yang menyebabkan mereka takut sangat apabila mendapat tahu PAS,PKR dan DAP bergabung dibawah BERSIH nak mengadakan ceramah di Negeri mereka.
Mengambil jalan kekasaran untuk menyelesaikan sesuatu masalah tidak pernah dapat menyelesaikan masalah tersebut dengan cara yang baik.Itu lah sebabnya PAS sentiasa mengambil jalan baik iaitu melalui pilihanraya untuk menentukan pemerintahan di Malaysia ini.Sudah berpuluh kali kita kalah dalam pilihanraya tetapi kita tetap mengambil jalan baik dan bersabar dalam semua hal.Tindakan kasar dan zalim serta provokasi keatas penyokong pembangkang diTerengganu menunjukkan bahawa sebenarnya UMNO/BN dan polis lah yang mengambil jalan secara kekasaran atau mengambil jalan mudah dengan menzalimi dan memukul penyokong Parti2 Pembangkang.
Penyokong parti pembangkang (PAS,PKR & DAP) bukan lah Tok Guru, macam Tok Guru Nik Aziz dan Tok Guru Hj Hadi yang penyabar dan redha atas segala perbuatan dan onar yang dilakukan oleh pihak pemerintah.Kami adalah manusia biasa macam polis yang bertugas malam tu semuanya manusia biasa bukan nya TOK GURU.Jadi bila dipukul,dizalimi dan di hentak dengan boot kadang2 kami membalas begitu juga dengan tuan2 polis.Kita semuanya sama. Kita bukan orang alim atau TOK GURU.
Jadi pendekatan yang sesuai dalam hal ni kita gunakan lah akal fikiran yang diberikan oleh ALLAH kepada kita untuk menyelesaikan sebarang masalah.Janganlah menggunakan kekasaran dalam menyelesaikan masalah.Parti-parti pembangkang di Malaysia ni tak pernah pun berniat untuk menggunakan kekasaran untuk mendapat kuasa pemerintahan di Malaysia ini.Brother polis kena ingat mungkin sekarang BN memerintah tapi mungkin tahun depan (2008) pakatan BA pula yang perintah Malaysia ni.INI semua kuasa ALLAH yang menentukan bukan kuasa UMNO/BN.Itu lah sebab ALLAH SWT menjadikan dunia ini bulat untuk menjadi petunjuk dan iktibar kepada kita manusia bahawa roda kita sentiasa berpusing.Kita tidak akan selama-lamanya duduk diatas,apabila sampai cukup pusingan nya mahu atau tidak kita akan tetap duduk dibawah. Jadi ingat dan insaflah UMNO/BN dan POLIS janganlah menzalimi kita sesama manusia sebab bukan semua orang macam TOK GURU....