Wednesday, January 2, 2008

PENDUDUK KG. GATCO HILANG KEPERCAYAAN PADA UMNO / BN

Pada 1 Januari 2008 hari Selasa yang lalu Pengerusi JKKK Kg. Gatco dan seluruh AJK serta penduduk Kg. Gatco telah menjemput Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan bersama-sama dengan AJK PAS Negeri Sembilan dan PAS Kawasan Jelebu untuk menghadiri mesyuarat penubuhan Jawatankuasa Bertindak Kg. Gatco Untuk Menangani dan Menyelesaikan Masalah Pemilikan Tanah Penduduk.

Parti Islam SeMalaysia (PAS) telah diwakili oleh Saudara Zulkefly Mohamad Omar Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan, Cikgu Hassan Taha Ketua Penerangan PAS Negeri Sembilan, Tuan Haji Kateran Marman Timbalan Pesuruhjaya 1 PAS Negeri Sembilan merangkap Pemangku Yang Dipertua PAS Kawasan Jelebu, Tuan Haji Hassan Abdul Rahman Bendahari PAS Kawasan Jelebu, Saudara Saiful Bahri Jaaman Setiausaha Jabatan Pilihanraya PAS Kawasan Jelebu, Saudara Nor Anif Haji Selamat Penolong Setiausaha PAS Kawasan Jelebu dan Tuan Haji Ismail Akup AJK PAS Kawasan Jelebu.

Dalam mesyuarat tersebut Saudara Zulkefly Mohamad Omar dan Tuan Haji Hamran Mohamad Pengerusi JKKK Kg. Gatco merangkap Ketua UMNO Cawangan Kg. Gatco telah dilantik sebagai Pengerusi Bersama Jawatankuasa Bertindak. Encik Mohamad Nordin Bin Ahmad Bakar Setiausaha UMNO Cawangan Kg. Gatco telah dilantik sebagai Setiausaha Badan Bertindak.

Dalam mesyuarat itu juga Tuan Haji Hamran Mohamad telah menyerahkan dokumen perjanjian pemilikan tanah Kg. Gatco kepada Saudara Zulkefly Mohamad Omar Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan untuk dirujuk dan dikaji oleh PAS Negeri Sembilan dan juga peguam-peguam PAS supaya tindakan yang tersusun dapat diambil dalam membuat tuntutan tersebut.

Tuan Haji Hamran serah dokumen pada Saudara Zulkefly

Encik Mohamad Nordin dalam mesyuarat tersebut menyatakan bahawa selepas berita penduduk Kg. Gatco keluar dalam akhbar HARAKAH menderu-deru pemimpin UMNO dan Jabatan Kerajaan datang ke Kg. Gatco untuk bertanyakan tentang masalah yang dihadapi oleh penduduk Kg. Gatco. Sebelum ini mereka semua menyepikan diri dan langsung tidak memperdulikan nasib atau masalah pemilikan tanah yang dihadapi oleh penduduk Kg. Gatco, kata beliau.


Encik Mohamad Nordin Setiausaha Jawatankuasa Bertindak

Antara yang baru datang berjumpa beliau untuk bertanyakan masalah ini adalah Timbalan Ketua UMNO Bahagian Jelebu Encik Yunus Rahmat dan juga Naib Ketua UMNO Bahagian Jelebu yang juga ADUN Klawang YB Jalaludin Alias. Sebelum ini mereka langsung tidak pernah bertanyakan masalah penduduk Kg. Gatco ini kata beliau lagi. Yang paling menghairankan kata beliau mereka telah datang berselang hari, Yunus Rahmat datang berjumpa beliau pada 28 Disember 2007 manakala YB Jalaludin pula telah datang pada 29 Disember 2007. Menurut Encik Mohamad Nordin pelbagai janji baru telah ditaburkan oleh mereka tetapi semua itu palsu semata dan hanya janji UMNO/BN untuk pilihanraya yang sudah hampir tiba ini sepertimana yang telah berlaku selama 30 tahun dan dalam 5 pilihanraya yang lalu dimana ia telah dijadikan manifesto oleh UMNO/BN Negeri Sembilan untuk menyelesaikan masalah pemilikan tanah penduduk Kg. Gatco. Menurut kata Encik Mohamad Nordin lagi beliau tidak dapat lagi mempercayai kata-kata manis janji pemimpin UMNO/BN, setelah 30 tahun mereka diperlecehkan dan dibohongi oleh UMNO/BN semata-mata untuk mendapat undi pilihanraya. Selepas pilihanraya mereka hilang dan janji hanya tinggal janji sahaja katanya.

Menurut Encik Sulaiman Bin Ompong Timbalan Ketua UMNO Cawangan Kg. Gatco sekarang ini seluruh penduduk kampung telah bersatu di bawah Jawatankuasa Bertindak Kg. Gatco ini dan berharap Jawatankuasa Bertindak ini dapat menyelesaikan isu pemilikan tanah penduduk kampung. Jika perkara ini dapat diselesaikan maka penduduk Kg. Gatco sendiri yang akan mendapat keuntungan dan habuannya.

2 comments:

Anonymous said...

wah...wah...wah...
asal terengganu ke negeri sembilan ke?
saya dr n9 ke terengganu...
TAHNIAH!PAS JELEBU BOLEH!
ALLAHU AKBAR!

Anonymous said...

hehe..kite bleh nampak mane yg ikhlas n mane yg x ikhlas..