Friday, September 5, 2008

Kembali nya Seorang Pejuang

AL-FATIHAH untuk Saudara Yunus Yahya Pengarah MTD Sg Lui yang telah kembali ke rahmatullah pada pagi 3 September 2008 / 3 Ramadhan 1429 (Rabu)

Saudara Yunus Yahya adalah seorang yang kuat memperjuangkan PAS di Kawasan Jelebu. Beliau adalah Pengarah MTD Sg Lui dan juga AJK PAS Kawasan Jelebu. Sebelum ini pada zaman Cikgu Mansor Khaliwon menjadi PJ N9 beliau pernah memegang jawatan sebagai YDP PAS Kawasan Jelebu.Orang lama dan pejuang yang hebat dalam PAS Jelebu. Kritikan dan saranan beliau dalam tiap-tiap Mesyuarat Agong PAS Kawasan Jelebu biasa nya adalah untuk membawa kebaikan dan pembaharuan kepada PAS Kawasan Jelebu itu sendiri.

Beliau sempat menghadiri Muktamar PAS Kali ke-54 yang di adakan di Ipoh baru-baru ini sebagai pemerhati. Dalam PRU-12 baru-baru ini arwah berusaha keras membantu calon PAS Hj Kateran Marman yang bertanding di DUN Sg Lui dan Saudara Norman Ipin yang bertanding Parlimen Jelebu.

Jenazah beliau di kebumikan di makam Felda Lui Timur. Solat Jenazah beliau telah di imamkan oleh Ustaz Esa Jaafar Ketua Urusan Ulamak PAS Jelebu dan hampir 200 orang telah hadir untuk solat jenazah tersebut yang di adakan di Masjid Felda Lui Timur.

PAS Kawasan Jelebu merakam ucapan takziah kepada keluarga Allahyarham dan berdoa semoga roh Allahyarham di tempat kan bersama orang-orang yang saleh.

AL-FATIHAH....

2 comments:

Anonymous said...

alfatihah buat almarhum...

misi seterusnya menawan Imam 1 Masjid Tembun, beliau seorang ustaz mudo yg berpotensi menjadi pendokong PAS khususnya di kawasan DUN Klawang....

Unknown said...

takziah,

begitulah manusia yang hidup akan mati, namun semangatnya untuk memakmurkan bumi Allah akan terus disemarakkan, mardhotillah.

SEBARKAN BUDAYA TOLERANSI DAN PERDAMAIAN