Monday, April 7, 2008

CERAMAH KEMENANGAN

Satu ceramah akan diadakan pada ketetapan yang berikut :-

Tarikh : 11/4/08 (JUMAAT)

Masa : 9.00 malam

Tempat :-
Markaz MTD Klawang
Lot 415, Kg. Larong, 71600 Kuala Klawang,
Jelebu, N.Sembilan.

Penceramah :-
1) YB Haji Saari Sungib
ADUN PAS Hulu Kelang

2) YB Haji Taufek Ghani
ADUN PAS Paroi

3) YB Saudara Aminuddin Harun
ADUN PKR SIKAMAT


Semua di jemput hadir.

Yang benar,
Saiful Bahri Bin Jaaman
Setiausaha MTD Klawang

6 comments:

Anonymous said...

sesapo yg baco surat kaba sinar dalam minggu ni pasti tak terlepas menatap cerita kubur ulama jelebu kat tokong cina atas bulkit sebelah hotel jelebu,sebelum simpang larong.

dalam cerita tu ada temubual dgn beberapa orang lama kg larong,ketua kampong dan org kerajaan termasuk kalau tak silap timbalan mufti.

menariknya cerita ini ialah kaitan org jelebu khususnya pentadbiran jelebu buat selama ini.50 tahun merdeka,ameno memerintah dan kabarnya tokoh ulama ini yg bertanggungjawab menyebarkan islam di jelebu,pengasas masjid kuala dulang.sayangnya mengikut cerita tanah kubor itu telah dijual kepada orang cina.dan akhirnya sejarah gemilang islam jelebu ini berselingkar bersama patung2 tokong atas bukit simpang larong bersebelahan hotel jelebu.

ini adalah topik hangat utk dibahaskan.bukan mencari salah tapi mencari kebenaran dan terus berfikir untuk sekali lagi menilai gaya corak dan hala tuju kepimpinan ameno jelebu.berterusan dengan kemusnahan keaslian hutan kesegaran udara bukit tangga dek kerana tuntutan kemodenan - perjalanan dapat disingkatkan tapi malangnya anak cucu kita takkan dapat lagi melihat spesis katak hijau bukit tangga,mawas lari entah kemana.hancur,kerana kita semua tidak melihat dan memelihara itu semua.

kini muncul pula cerita baru.rais yatim seketika dulu bekerja keras dengan kekwanya sebok mencari tinggalan sejarah lama,bagunan lama,artifak lama seluruh malaysia termasuk barang2 parti melayu semangat 46 utk dipelihara menjadi seni warisan.atas maksud itu juga sebuah muzium kesenian tegak berdiri di jelebu.tapi sayang tinggalan sejarah silam agong selama ini terbiar begitu saja. apa sebabnya?

harap2 dalm ceramah ini akan ada cerita panas ini...

Anonymous said...

boto lah tu...kisah kubur 'ulama ado dimasuk'an dalam satu blog sorang sasterawan jolobu...

katak hijau tu sei tak pastilah sobab x ponah jumpo tapi mawas tu ponah yo jumpo...cumo diorang skrg agak takut nak lalu lalang kek jalan bukit tanggo...maklumlah keto ni jam laju-laju jalan eh kek jalan bukit tanggo tu...

tapi sah ameno x prihatin bab tamadun islam apotah laie islam tu sondiri...

angahcipoi said...

Insyaallah,kita akan cuba usahakan untuk buat sesuatu.Saya dah baca dalam blog dharmala ns tentang hal kubur ulamak jelebu di tokong cina ni.Kalau ada maklumat lebih lanjut boleh salurkan pada email saya angahcipoi@yahoo.com atau sbahrijaaman@yahoo.com

Anonymous said...

ello sedaro,

tak tau pulak orang kampung kita ada blog jugak. I penat penat balik mengundi tau. And I voted u.
Sebelum tu saya tanya Minah kat pondok PAS tu, "Calon orang sini ke?" Dia kata orang Kg Larong.

Then I realised that suatu ketika dahulu, kita ni berjiran. Rumah sedara dekat ngan rumah Pacik Sidek yang kat surau tu kan?

angahcipoi said...

thanks for ur vote galadriel & terima kasih kerana sanggup balik kampung untuk mengundi.Selalu2 lah balik kampung and drop by kat rumah kite d larong.Saya dah tengok awk nye blog.Very good english & menarik.U can pass me any ideas or comments.Saya insyallah terbuka untuk kemajuan PAS di Jelebu.Anyhow thanks.

Anonymous said...

mogo parlimen jelebu dan DUN-DUN klawang,pertang,chennah dan lui dikuasai Pakatan Rakyat dalam PRU akan datang.aminnn...:-)